آوید بنا - مشروح خبر :: ساخت‌و‌ساز بدون صلاحیت حرفه‌ای ممنوع است/ برخورد جدی با متخلفان حوزه ساخت‌وساز

 


ساخت‌و‌ساز بدون صلاحیت حرفه‌ای ممنوع است/ برخورد جدی با متخلفان حوزه ساخت‌وساز

 


تاریخ ثبت: 1394/09/01

 

مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای و سرپرست دفتر امور مقررات ملی ساختمان با بیان اینکه دغدغه دولت رعایت منافع ملی و حقوق مصرف کننده است، گفت: براساس قانون هرگونه فعالیت در حوزه ساخت مسکن مستلزم برخورداری از صلاحیت حرفه‌ای است.  

 

 

منوچهر شیبانی‌اصل در آیین اعطای اعتبارنامه اعضای هفتمین دوره هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی در تبریز اظهارکرد: این صلاحیت در مورد مهندسان از طریق پروانه اشتغال به کار مهندسی و در مورد کاردان‌های فنی و معماران تجربی از طریق پروانه اشتغال به کار کاردانی یا تجربی و در مورد کارگران ماهر از طریق پروانه مهارت فنی احراز می‌شود.

وی با تاکید بر رعایت اسناد شهرسازی از جمله طرح تفصیلی و طرح جامع افزود: در تعدادی از شهرها دو نقشه‌ای راه افتاده و با یک نقشه پروانه می‌گیرند و با نقشه‌ای دیگر می‌سازند که خلاف قانون است و به شدت برخورد می‌شود.

شیبانی اصل با بیان اینکه ارتقای حیثیت و شرافت حرفه‌ای، بزرگترین رسالت سازمان نظام مهندسی ساختمان است، گفت: چنانچه در خصوص مقررات ملی ساختمان ضعفی هست، بایستی با همکاری نهادهای اجرای برطرف شود.

وی بر چشم پوشی از حضور در موقعیت‌هایی که تعارض منافع ایجاد می‌کند تاکید کرد و افزود: منع حضور کارکنان وزارت راه و شهرسازی در انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گامی در این راستا و نشانگر اعتقاد به استقلال این سازمان است .

شیبانی با اشاره به اینکه نظام مهندسی ساختمان نهادی حرفه‌ای است که در قبال مردم و اعضای خود مسئولیت دارد، گفت: اعضای این سازمان در کنار حقوق حرفه‌ای باید به فکر حقوق مردم باشند.

وی با بیان اینکه رقابتی بودن فعالیت‌های مهندسی براساس کیفیت و اخلاق حرفه‌ای شکل می‌گیرد، افزود: آموزش و بازآموزی از مهم‌ترین ماموریت‌های نظام مهندسی است.

شیبانی از تبدیل شدن هر یک از استان‌ها به پایگاه اجرایی یکی از مباحث مقررات ملی ساختمان خبر داد و با اشاره به اینکه مازندران در خصوص HSE) ایمنی بنداشت و محیط زیست)، اصفهان در خصوص انرژی و خراسان رضوی در خصوص فناوری‌های نوین پایگاه شده است، خواستار عهدهداری مبحث الزام‌های معماری توسط آذربایجان شرقی شد.

وی با اشاره به پیشینه دانشگاه تبریز و فعالیت مهندسی ساختمان در استان آذربایجان شرقی گفت: این استان باید در زمینه خدمات مهندسی ساختمان نمونه باشد و از همین رو از هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی این استان بیش از سایر استان‌ها انتظار داریم.

دراین آیین اعتبارنامه ۱۵عضو اصلی و هفت عضو علی البدل هفتمین دوره هیئت مدیره سازمان مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی اعطا شد.

این دوره از انتخابات هیائت مدیره این سازمان با حضور۱۴۷ نفر داوطلب ۱۶ مهر همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

 

 


منبع خبر:            تعداد بازدید: